Aandacht voor kwaliteit

Kwaliteitsbeleid

Kwaliteitsbeleid

Kwaliteit begint met aandacht voor de patiënt, een goede vakkennis, en een zorgvuldige uitvoering van de behandeling. Wij streven er naar voor elke patiënt een perfect en duurzaam resultaat te bereiken. Het is belangrijk dat uw tanden niet alleen aan het einde van de behandeling mooi recht staan, maar ook op lange termijn! Daar staat ons specialistische team garant voor.

Hoe is onze kwaliteit gewaarborgd?

  1. We zijn ISO-9001 gecertificeerd, we volgen conform de regels elke 2,5 jaar een externe audit die met goed resultaat moet worden afgesloten
  2. We worden elke 5 jaar gevisiteerd door een commissie van de Nederlandse Vereniging van Orthodontisten; een positief resultaat is vereist
  3. De orthodontist doet continu aan na- en bijscholing om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op gebied van patiëntenbehandeling en wetenschap
  4. Al onze assistentes zijn gekwalificeerd en volgen regelmatig cursussen om hun kennis en vaardigheden op peil te houden en te verbeteren
  5. In deze praktijk wordt gewerkt met taakdelegatie. Dat betekent dat een deel van de taken van de orthodontist worden overgenomen door de assistenten. De assistenten zijn hiervoor intern- en extern opgeleid en daarna bekwaam en bevoegd verklaard. De assistenten werken altijd in opdracht van de orthodontist, waarbij de orthodontist altijd eindverantwoordelijk blijft voor alle uitgevoerde handelingen
  6. We doen regelmatig klanttevredenheidsonderzoek, en gebruiken de feedback om het niveau van onze serviceverlening continu te verbeteren

Tenslotte is Dr. J. Pilon medeoprichter en voorzitter van de Richtlijnen Commissie die namens de Nederlandse Vereniging van Orthodontisten richtlijnen ontwikkelt waardoor het vakgebied Orthodontie zich steeds verder verdiept en verbetert.